2012/10/05

Paralyzér proti psům



Majitelé menších psů se často ptají, jestli existuje paralyzér nebo jiný prostředek, který by mohli použít v případě, že jejich miláčky napadne velký pes.

Elektrické paralyzéry jsou primárně určeny k obraně před lidským útočníkem, účinkují ale také na zvířata. V podobné situaci lze tedy použít kterýkoliv z nich. Výhodnější a bezpečnější jsou paralyzéry podlouhlých tvarů, které umožní zachování alespoň mírného odstupu od útočícího psa. Tento požadavek asi nejlépe splňují elektrické obušky, nicméně ty jsou obvykle příliš objemné a nápadné, takže většině běžných uživatelů úplně nevyhovují. V takovém případě je třeba hledat kompromis, kterým může být například paralyzující baterka. Nesmíme také zapomenout na raritu mezi paralyzéry - paralyzující vycházkovou hůl. Ta je pro použití proti psům úplně ideální, ale její tvar je natolik specifický, že nejspíš osloví jen užší skupinu zákazníků.

Velmi častým dotazem bývá, zda nemůžu elektrickým šokem ohrozit i svého psa, pokud je sním útočící zvíře právě v kontaktu. Odpověď zní ne. Stejně jako u lidí, i u zvířat se elektrický proud absorbuje ve svalech zasaženého jedince a zpětného výboje se není třeba obávat.

Závěrem jeden tip: Vizuální a akustický efekt elektrického výboje paralyzéru působí většinou na psy odstrašujícím způsobem. Pokud to situace dovoluje, je vhodné pokusit se psa nejprve odehnat krátkým výstražným výbojem do vzduchu.


38 komentářů

  1. co ultrazvukové odstrašovače? ty by měly být přece na psy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ultrazvukové odstrašovače jsou účinné na psy, kteří jsou řekněme dotěrní až agresivní. Takového psa odstrašovačem opravdu zaženete. Pokud ale jdete se svým jorkšírem a zpoza rohu se na něho vyřítí rozzuřený pitbull, ultrazvuk vám už nejspíš nepomůže.

      Vymazat
  2. Funguje to! :)

    http://tn.nova.cz/zpravy/regionalni/muz-vyhnal-z-domu-exekutora-postval-na-nej-rotvajlera.html

    OdpovědětVymazat
  3. Pripada mi to zbytocne, ja ked chodim so psom nosim so sebou sprej...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní18.10.12 9:43

      A už jste ho někdy zkusil/a použít? Pokud totiž mluvíme o situaci, kdy jiný pes útočí na vašeho psa, není pepřový sprej většinou to pravé. S velkou pravděpodobností totiž zasáhnete oba psy - útočícího i toho svého. Výhoda paralyzéru je právě v tom, že jeho zásah je selektivní.

      Vymazat
  4. Dobry den. Chtela bych se zeptat, jestli nekdo mate opravdovou zkusenost s pouzitim paralyzeru proti psovi. Hlavne me zajima, jestli doopravdy nehrozi zasazeni vlastniho psa. Mam civavu a bojim se ze bych ji mohla ublizit. Dekuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. čivava není pes :D

      Vymazat
    2. Anonymní12.12.12 7:16

      Mam elektricky obusek a chodim s nim vencit psa. Nedavno se mi stalo, ze pribehl jiny pes a pustil se do meho. Zapnul jsem obusek a chtěl jsem ho "pohladit", ale jak viděl ten zablesk a uslysel ten zvuk, stahnul ocas a utekl.

      Vymazat
  5. ahoj,já jsem právě před rokem přišla o dva pejsky najednou.Vlčák volně puštěnej u nás před barákem se do nich obou pustil a nepřežil ani jeden.Byl to takovej cvrkot,že člověk se nezmohl nanic.Mám nového a světe div se,stalo se mi to málem zas.A ještě k tomu retrívr zlatej.Co ti lidi dokážou udělat ze psa,to jen žasnu.Naštěstí ho nestihl kousnout,ale byla jsem po té neštastné události uplně v šoku a už nechci zažít toto znova.Tak čtu rady atd.co by měl člověk udělat.To je všechno hezký,ale většinou se to semele tak náhodou a rychle,že nestihnete vůbec nic.Já jsem ještě k tomu ženská,málo sil a měřím pouhých 150 cm,tak odtrhávejte podle rad psa od psa..:o))A tak toho mám dost!Ještě kvůli takovým debilům bych se bála vyjít se svým pejskem do ulic.Ale fakt teda nevím jakou obranu si vybrat..

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Katko, úplně tě chápu. Mám ovčáka, takže si většina lidí řekne, že jsem na té silnější straně a nemám co řešit. Ale venčím ji s košem a na vodítku. Před 2 měsíci se na ni vyřítil pitbul a bez jakéhokoli štěkání se jí okamžitě zakousl do krku. Byla absolutně bez šance a bylo to tak rychlé, že jsem ani já nestačil nijak zareagovat. Až majiteli po tak půl minutě se podařilo pitbula odtrhnout i s kusem svalu. Přežila to, ale od té doby hledám způsob jak se v podobné situaci bránit. Zajimavý článek je u slovenských záchranářů http://www.rescue.sk/real.pearcomp?0?204?p9Notice:%20Undefined%20variable:%20pres%20in%20/mnt/files/webdata/d0/rescue.sk/real.pearcomp%20on%20line%201001 Ale v praxi bez výcviku si myslím, že to moc nepoužiju. Nakonec volím paralyzér, ale žádnou zkušenost zatím nemám. http://paralyzer.eu/paralyzer-streetwise-1-milion-voltu-vysuvny-omracujici-obusek-p2
    A poznámka pro ty co řeknou, že jsem měl pitbula odtrhnout sám. Beru připomínky jenom od lidí co to mají za sebou a zvládli to líp. Já jsem prostě nedokázal z pudu sebezáchovy chytit cizího rozběsněnýho pitbula holýma rukama.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včera som mala podobnú skúsenosť, mala som Sweetie- border koliu na vodítku a pribehol z kopca pes ( bez vodítka a košíka ) - fena vlčiak a oňuchal moju fenku a začal ju bez akého koľvek podnetu hrýzť, jej majiteľ na ňu kričal, volal ale nič sa nedialo a vľčiačka hrýzla ďalej. Ja som svoju fenku držala na voditku a tá behala okolo mňa a snažila sa brániť, no nakoľko je staršia a nemá rezáky ( mám fenku z útulku ) vlčiačka jej urobila 3 kúsance kým ju na 4 krát odkopol majiteľ psa bokom. Tiež sa ju bál chytiť za obojok.
      Hneď som sa rozhodla kúpiť si teleskopický paralyzér. Určite ho použijem na tohto psa nakoľko majiteľ psa nemá pozemoh ohradený plotom a jeho vľčiačka behá volne po pozemku, ceste a po záhradách pri rodinných domoch.
      Bola to moja prvá skúsenosť a nepochybne desivá. Bežne chodím venčiť moju fenku a nemala som žiaden problém s iným psom.

      Vymazat
  7. ahoj aj já to řešim ted,mám doma berňaky chodim s nima na procházku ale pár krát se mi stalo že jsem potkala mladého borca je bezdomovec má agresivni fenu x vlčaka,vyloženě ji poušti na feny,borcovi to nevysvětlim jelikož je většinou sfetovany nebo vožraly agresivni taky,byl už zavženy kvůli napadeni,nedavno ho pustily(amnestie) :(jinak chodivam dost do naše rezervace a nedavno jsem se dozvěděla že tam chodi blázen který vyloženě vypoušti x pitbuly na psy vyloženě mu to děla dobře,pár psu potrhali a usmrtili policije nic s tim neděla,chci taky pořidit paralyzer ryskovat by jsem nechtěla,psy co mám jsou miromilovny a přijit o ně by jsem rozhodně nechtěla,poradte mi prosim zafunguje paralyzer na (pitbula....) když je v agresi?a neubliži paralyzer mému psovy když do něj zakousne agresor?předem děkuji za odpověd

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1.) Kvalitní paralyzér bude určitě fungovat i na pitbulla.
      2.) Elektrický výboj se absorbuje ve svalech zasaženého zvířete a na Vašeho psa už nepřejde.

      Vymazat
  8. Dobry den, resim 2 rvouci se feny. oboje jsou moje. matka a dcera. celou dobu byl klid, az ted, jak mlada dospiva, tak je problem. Bohuzel, pokud se do sebe pusti, tak je nedokazu odtrhnout. Ano, mozna mam doma anarchii, ale chci hledat reseni. Kupuji paralizer. rada bych se zeptala, pokud jsou obe feny v sobe, vyboj dostane ta co utocila a pak ta druha (pokud bude treba) budou si to pamatovat a neublizi jim to? Hledam reseni tak aby to neublizilo zadnemu zvireti, ale aby si to pamatovali a jiz se mi doma (a ani jinde) nervali. Bohuzel stara utoci po napadeni zlatym retr. :-( Diky za info

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím. Pamatovat si to určitě budou :) Paralyzér by psovi ublížit neměl - o žádném takovém případu jsem nikdy nečetl ani neslyšel. Každopádně doporučuji začít nejdřív s velmi krátkými dávkami.

      Vymazat
    2. take jsem hledal kdysi odpoved na toto...
      mnozi elektrikari mi rekli, ze se mi nic nestane kdyz budou mit jeho zuby v me noze a pritom slintat a ja do nej poustet elektricky proud 1.5mega. Celkem jim verim.
      Bych radil KAZDY zensky aspon elek.paralyzer pero, pripadne nejakou hul... a nekoho pripadne pretahnout bud utocnika nebo zvire a pak majitele za spatnou vychovu, kdyz se neco stane.

      Vymazat
  9. Nosim uzinu 1.5mega elektr. paralyzer...
    dobra vec... muzete jej mit zapnutej oblouk i 2minuty to odradi kde co..
    peprak.. je to vyborna vec ale ma to 3 nevyhody..
    1.nesmite byt proti vetru jinak jste vy sami KO ta 2. pokud mate vy psa ci neco a cizi.. zasahnete oba.... 3. je sranda kdyz zmacknete a vytece curek a rotvajler na vas se usmiva v behu... (coz unik tlaku se mi uz stal...)
    nejspolehlivejsi je katana.... pac vsechny 3 blbosti taham sebou... katana nikdy nezradila, pac elektrinu pouzit v desti je sebevrazda na zvire.. peprak muze tlakem selhat...katana nikdy.
    Mno ted neco jsou hory a neco mesto ci vesnice...pac po meste chodit s chladnou zbrani je nesmysl...
    Rada pro ty vase milacky... nechtejte me potkat na horach a vas milacek nebude mit ani kosik ani voditko (zcela bezna vec turistu)... verte, ze jsem v pohotovosti a jak by se pokusil neco je behem sekundy na dve pulky... ve meste poustim elektrinu...
    Pokud dodrzujete aspon to voditko, tak to respektuji... jenze kolik lidi da psovi nahubek a voditko ? 20% ?na voditku mozna tak 30%... ostatni behaji volne jak ve meste tak v prirode...

    Ze me majitel uda ? At to zkusi, prvne at se zodpovi za to, ze jej nemel na voditku a nahubek a ze byl radne vycvicen. Vsechny 3 body majitel porusil a pes neposlechl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všem,kteří si myslí,že mohou beztrestně poškozovat "cizí majetek-věc"!Podle trestního zákona se dopouštíte trestného činu,"počkozování cizí věci",a majitel na vás může podat trestní oznámení!Škoda kterou jste způsobil na majetku(třeba psovi)může totiž lehce přesahnout hranici 5tis.Kč,což je podmínka pro posouzení zda se "věc"bude řešit jako přestupek,či trest.čin!A někteří psi, mají i 100tis.hodnotu!To si pak tou katanou pěkně "osekáte"vaše ego!!
      To,že pes běhá volně,je přestupek(na pokutu),pokud nezpůsobí škodu!Měl by ste nosit raději"rybičku"-a stejně bych vás považoval za společensky nebezpečného!!

      Vymazat
    2. Když vám kolem kočárku s 3měsíčním mimikem běhá vlčák, slintá a skáče a chce si hrát s vaším potomkem, majitelka řve ať toho nechá a ten pes nic( samozřejmě není na vodítku ani nemá náhubek) bráníte svůj majetek i dítě, tak vám pak ta katana přijde jako velmi dobrý nápad. Prostě člověka zajímá víc život vašeho dítěte než nějaký nevychovaný čokl!!!! Tak se páníčkové trochu chytněte za nos a dodržujte zákony když chcete aby se slušní lidé nebránili.

      Vymazat
  10. Dobrý den,
    stalo se mi, že mě napadla 3-členná psí smečka (mimo obydlenou oblast). Bohužel jsem měl s sebou jen nůž (sice poměrně velký, ale...). Nechci tu zkušenost opakovat. Poradíte mi prosím, zda sprej (rozprašovač či koncentrovaný paprsek) nebo něco jiného? Ne kontaktní zbraň. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně, vlastně ani nevím, jestli existuje nějaká opravdu účinná obrana proti třem rozzuřeným psům (pokud vycházím z toho, že je těžko přemluvíte, aby nebyli zbabělí a neútočili najednou). Situaci jsem naštěstí nezažil, ale pokouším se zapojit svou fantazii... Pořád mi z toho vychází, že pepřák nebude to pravé ořechové, protože vám nezbude nic jiného, než "pálit" bezhlavě kolem sebe, a nakonec to nejspíš odnesete úplně nejhůř. Paralyzér by byl asi přece jenom o něco lepší, ale ten je zase kontaktní, což nechcete.

      Vymazat
  11. @ Stungun 26. 1. 2014 18:05 Díky za odpověď (nenašel jsem e-mail, tak píšu zde). V dané situaci by byla nejúčinnější pistole, ale tu jsem zrovna neměl s sebou, jinak bych neváhal. A ono je také otázkou, jak ji případně vzít s sebou mimo ČR. Co třeba ten paralyzér-hůl, nebo něco podobného, teleskopického (vyrábí-li se) plus bodák/mačetu? Sprej by asi nakonec nebyl to pravé, v té skrumáži bych se do toho mohl dostat sám, jak ostatně zmiňujete. Ta hůlka nakonec nevypadá tak špatně... (tss@post.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní29.01.14 8:06

      Paralyzér - vycházková hůl by nemusel být úplně špatný. Díky jeho bezkonkurenční délce byste měl celkem bezpečný odstup a kromě toho má jako jeden z mála paralyzérů kovové tělo, takže vydrží i nějakou tu ránu. S mačetou nemám zkušenosti, ale v zásadě si myslím, že je lepší mít jednu zbraň (nebo v tomto případě obranný prostředek), a na tu se soustředit. Chlapík s paralyzující vycházkovou holí v jedné ruce a mačetou ve druhé je spíš výjev z tarantinovky :)
      Pořád se mi ale zdá, že na tři psy nemusí stačit vůbec nic, pokud do toho půjdou opravdu naplno.

      Vymazat
    2. Anonymní02.02.14 9:06

      Díky za odpověď, ještě asi poslední věc... nemůže paralyzéru vadit hustá (dlouhá) srst? A jak dlouho může vydržet na jedno nabití?

      Vymazat
    3. Srst by v zásadě vadit neměla (je to technicky plus mínus totéž, jako oblečení, přes které paralyzéry normálně fungují), ale u hodně huňatých psů bude možná potřeba dát pozor, aby se elektrody paralyzéru skutečně dotýkaly kůže. Čili souboj s čuvačem bude docela zajímavý :D
      Nepoužívaný paralyzér by měl vydržet nabitý i několik měsíců. Každopádně bych ale doporučoval čas od času zkontrolovat, jestli výboj neslábne a není potřeba dobít.

      Vymazat
  12. Jak je to s použitím paralizéru na mokrou srst nebo při dešti ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těžko říct... Používání paralyzéru v dešti a vlhku se nedoporučuje, ale pokud má pes jenom vlhkou srst, je to přece jenom trochu jiný případ. Účinnosti by to asi mělo prospět, na druhé straně těžko říct, jestli by pořád ještě platilo, že nedostanete ránu, když se ho druhou rukou chytnete.

      Vymazat
  13. Dobrý den s manželem chceme pořídit paralyzér kvůli ochraně našich dětí a Nás.Jelikož máme 2 psy které někdy chodím venčit sama s dětmi,chci mít pojistku kdyby se na Nás někdy něco řítilo,jednou jsme zažili dobrmana, který k Nám běžel,ale kousek před námi si to naštěstí rozmyslel. Zajímá Nás kolik Vatů? aby byl účinný? děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím. Myslíte možná spíš volty... ;)
      Já osobně mám názor, že cokoliv od jednoho milionu voltů výš je naprosto bez problémů. Mluvím samozřejmě o značkových paralyzérech z prověřených eshopů nebo obchodů. Někteří prodejci na Aukru jsou vám asi schopní slíbit i padesát milionů, ale to bych radši moc vážně nebral.

      Vymazat
    2. Dobrý den, já tedy nechci nic říkat, ale spíš než množství voltů (popř. mA) bych na Vašem místě neřešil. Spíš bych řešil něco, co můžete POHOTOVĚ vytáhnout a použít. Když se podívám na mojí partnerku, které jsem koupil panther 2,5 (není to reklama, kdyžtak se omlouvám) a ta když jde se synem a psem ven, tak ho má v batohu zahrabaný, tak v kritické chvíli nemá absolutně ŽÁDNOU šanci ho vůbec stihnout vytáhnout při napadení psa (o napadení dítěte radši ani nepíšu, protože v tu chvíli by ho na 99% procent bránila tělem). A z mého okolí to takhle dělá 90% žen. Pepřáky, paralyzéry, .. vše na dně kabelky úplně k ničemu.

      Takže nevím, asi bych zkusil tu hůl, kterou do tašky dost dobře nenarvete, tudíž Vás to bude nutit jí mít v pohotovosti. Možná Vám to přijde k smíchu a přijdu vám jako hňup, ale věřte mi, že pokud se odněkud vyřítí agresivní pes, tak prostě nemáte čas něco hledat nebo lovit. Co nemáte připraveno předem nestihnete použít.

      Vymazat
    3. V podstatě souhlasím, ale má smysl ten problém řešit tak, že své partnerce pořídíte paralyzér ve formě vycházkové hole? Kterou nejspíš nepotřebuje a jejíž jediná "výhoda" je, že se nedá strčit do kabelky.

      Vymazat
  14. No vidíte ženská volty Vaty to tam plácnu:)) moc děkuji hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je v pohodě, my chlapi v tom taky často plaveme :) Mějte se hezky.

      Vymazat
  15. Dobrý den,potřebuji radu a názor na tento elektr.paralyzér Streetwise Paralyzér 3 milion voltů-výsuvný omračující obušek.Potřebuji chránit sebe a psa proti útočícím psům.už mám bohužel jednu špatnou zkušenost za sebou . Děkuji za odpověd. Monika.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní13.01.15 9:26

      Dobrý den. Máte asi na mysli elektrický obušek Streetwise SWEB3000R. Možná Vás zklamu, ale jsou minimálně dva důvody, proč bych tento paralyzér zrovna moc nedoporučoval...
      1.) Teleskopická konstrukce není vůbec pevná (ačkoliv obušek vypadá jako kovový, jedná se o plast krytý tenkým plechem). Každopádně můžete zapomenout na to, že by se dal použít jako úderná zbraň - to by určitě nevydržel.
      2.) Podle mých informací se Streetwise SWEB3000R v některých eshopech už delší dobu neprodává (respektive je označený jako nedostupný) z důvodu nedostatků zjištěných ČOI. Konkrétně by mělo jít o absenci CE certifikace.

      Vymazat
  16. Děkuji za odpověď, muzete mi doporučit nějaký paralyzer, ptozi útočícím psum? Nebo radu podle ceho se ridit . Děkuji moc.monika

    OdpovědětVymazat
  17. Dobrý den, také stojím před koupí paralyzéru. Především na ochranu psa a sebe, na další možné napadení cizím psem chci být připravená. Běhám, takže něco do kapsy. Přemýšlela jsem o UZI pen 300.000 V....je pro tyto účely vhodný a dostačující? Děkuji pěkně za odpověď. Hanka, Jbc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Promiňte, přehlédl jsem dotaz (nebo spíš dva podobné dotazy)...
      UZI Pen 300 kV bych proti psům moc nedoporučoval. Možná bych ho dokonce vůbec nedoporučoval, protože je podle mě až příliš slabý a taky se mi nezamlouvá napájení běžnými bateriemi. Jestli hledáte něco za cenu kolem 1000 Kč, zkuste například Securaptor Pago. Je sice poměrně velký (dlouhý), ale to je právě to, co proti psovi potřebujete.

      Vymazat

Posts a comment

 
© Paralyzéry
Designed by Blog Thiết Kế
Back to top